Algaja A ja O: kuidas luua edukas SEO-põhine veebileht?

Maailm on tohutult muutunud. Meie eludes ei ole olulisel kohal mitte üksnes sotsiaalmeedia, vaid ka otsingumootorid, mis on sisuliselt nagu entsüklopeediad. Iga ettevõte teab, kui oluline on otsingutulemustes ilmumine, kuid kuidas luua veebileht nii, et see on ka SEO vaatevinklist edukas? Pole küll ühest vastust ega võlusalmi, mis aitaks üleöö edu tuua, kuid veebilehe loomisel tuleks jälgida paari punkti, mis toovad edu sammu võrra lähemale.

  • Domeen ja server – esmalt tuleb valida ja registreerida korralik domeen ning leida usaldusväärne server. Eestis on kõige julgem valik Zone, kus on registreeritud suurem osa Eesti domeenidest. Kui sul pole konkreetset brändi nime, vali domeeni nimeks midagi, mis kirjeldab su lehe sisu hästi, kuid veendu, et nimi oleks jätkusuutlik (näiteks kui soovid luua kassiteemalise veebilehe, ei ole domeen nimega kiisuke123 väga tabav ega professionaalne, samas kui domeen nimega kassiinfo on tunduvalt kõlavam).
  • Sisuhalduse platvorm ehk CMS – oleme varasemalt maininud oma artiklites WordPressi, mis on vaieldamatult maailma kuulsaim CMS. Lisaks on selle haldamine väga odav. Tegelikult on lisaks WordPressile ka mitmeid platvorme nagu näiteks Joomla ja Drupal. Vali platvorm, mida on sul kõige mugavam hallata.
  • Lehe struktuur – kogu lehel olev sisu peaks olema hõlpsasti kättesaadav, seda näiteks kategoorialehtede või muu sarnase kaudu. Halvasti kategoriseeritud lehed või artiklid, mida ei leiagi põgusa lehitsemisega üles, võivad SEO pingutusi rikkuda.
  • Mobiilisõbralik disain ja lehe kiirus – tänapäeval on äärmiselt oluline pöörata veebilehe arendamisel tähelepanu nutiseadmetele. Sinu valitud veebilehe teema peaks sobituma ka nutiseadmetele
  • Lehe sisu – see on teema, millest võiks kirjutada lausa raamatuid, kuid iga eduka SEO-põhise veebilehe edu taga seisab kvaliteetne sisuloome. Ära avalda oma portaalis mitte kunagi kopeeritud artikleid – see võib tuua kaasa lausa otsingutulemustest kustutamise. Mõtle oma lugejatele ja loo tekste nende jaoks, mitte otsingumootorite jaoks. See tähendab, et isegi, kui soovid sihikule võtta spetsiifilise märksõna, ei tohiks seda ülemäära palju kasutada.

Järgi mõistlikkust ja kasutajasõbralikkust! Teatavasti on need kaks põhimõtet, mida arvestavad ka otsingumootorid.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *