Sisuturundus SEO vaatevinklist – on sellel mõtet?

Sisuturundus on Eestis võrdlemisi uudne temaatika, mis on ka internetiturunduse gurudele müstika. Kuidas seda teha tõhusalt? Miks seda üldse teha? Üks põhjuseid, miks pöörduda sisuturunduse poole, on mõistagi oma otsingupositsiooni parandamine, kuid kas sisuturundus võib tõepoolest aidata sul jõuda oodatud märksõnade otsingutulemuste tippu või võib hoopis kõik lootused purustada?

Sisuturundus võib olla puuduolev “sütik”, mis annab tõuke otsingutulemustele, kuid seda ainult siis, kui seda teha ettevaatlikult. Pea meeles, et otsingumootorid jälgivad pingsalt, kas veebilehe lingid on tekkinud naturaalselt. Naturaalsusele ei viita see, kui lehel on järsku tekkinud kümneid linke üksikutes erinevates kohtades või ühest kohast tekib järjestikku mitmeid linke.

Tellides sisuturunduslahendusi suurematest meediakanalitest, võidakse sulle kibekiirelt pakkuda võimalust teha 10 või enamgi artiklit. SEO vaatevinklist ei ole see aga positiivne – üle kümne lingi, mis on tekkinud järsku ühest portaalist, viitavad ostetud artiklitele ning just sellist muljet peaksid sa kulutulena vältima. Sisuturunduse tellimisel on kuldne reegel mõistlikkuse järgimine: 10 uue artikli asemel tasuks teha paar uut artiklit või lausa 1 artikkel mõne kuu tagant.

Ka sisuturundusartikli sisu peaks vastama kõikidele peamistele SEO-põhilise tekstiloome reeglitele. Link tuleks teksti poetada naturaalselt – ära arva, et otsingumootorid ei saa aru, kui viitad ankrutekstiga “koer” laenuteemalisele portaalile. Isegi, kui kirjutad teksti otsingumootori jaoks ja oma portaali otsingutulemustes ilmumise parandamiseks, ei tohi unustada, et teksti loevad reaalsed inimesed. Kui sa seostad artikli oma brändiga, ei tohiks alahinnata halvasti kirjutatud teksti mõju.

Sisuturunduse eesmärk võiks ulatuda kaugemale üksnes SEO-st. Kas sul on oluline sõnum, millest sooviksid teada anda? Kas soovid oma brändi tutvustada? Pane paika oma eesmärgid ja lähtu tekstiloomel just nendest punktidest.

SEO on nagu kahe otsaga nöör – kui tõmmata seda ühest otsast, võib teine ots ära nihkuda. Teisisõnu, sisuturundus võib olla hea, kui seda teha stabiilselt ning mõistlikult. Ühegi strateegiaga ei tohi liialdada ning ka sisuturundus võib tuua tagasilöögi otsingutulemustele, kui seda teha maniakaalse kiirusega. Lähtu mõistlikkuse põhimõttest ning su pingutused kannavad vilja.

Leave a Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga